3 trendi textúra, a pék- és cukrászsütemények, illetve csokoládé innovációk középpontjában

Retail
Cross-category
Patisserie
Hospitality
Trend Updates
Artisans
Hype & Trend Signal
Chocolate
Foodservice
Industry
Bakery
Trend
Chocolatiers

A Puratosnál, a Taste Tomorrow fogyasztói kutatásunk segítségével folytonos támogatást és inspirációt nyújtunk az élelmiszeripar szereplői számára, amely az átfogó fogyasztói elemzéseken alapul. Legfrissebb adataink szerint a textúra a fogyasztók egyik fókuszává vált, felkelti az érdeklődésüket és átalakítja preferenciáikat. A rágósabb textúrájú, töltött fánktól a ropogós XXL méretű croissantig és a légiesen könnyed kalácsfélékig a textúra több, mint csupán egy újdonsült hóbort! Ez határozza meg a jelen fogyasztói döntéseket. 

Szeretne innovatív és a közösségi médiában népszerű textúrákat kipróbálni, melyek összhangban vannak a fogyasztói preferenciákkal? Merítsen ihletet a következő 3 érzékszervekre ható élményből:

1. Rágós textúra

Egy kicsivel nagyobb falat az ízek hosszantartó élvezetéért

A New York Times Gochujang karamellsüti receptje bemutatása után gyorsan népszerűvé vált. Nem csak a csípős és édes ízek kombinációjának köszönhetően, hanem sokkal inkább a különleges textúrája miatt: kívül ropogós, belül pedig rágós. Míg nyugaton a rágós textúrájú pék- és cukrászsütemények háttérbe szorultak, addig a világ többi részén népszerűségük egyre inkább növekszik. A kouign-amann, a mochi fánk és a Pao de Queijo (brazil sajtos kenyér) iránti kereslet jó példái a fogyasztói preferenciák alakulásának valamint a változatosabb és élvezetesebb étkezési élmények iránti vágynak. 

Különösen az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Kanadában, Indiában és Ausztráliában növekszik a rágós állagú sütemények iránti kereslet. Ez az elmozdulás részben a globális kulináris hatásokból ered, gondoljunk csak a japán mochira, a tajvani buborékteára és az indonéz kue lapisra. A rágós textúrák vonzereje abban rejlik, hogy hosszabb és élvezetesebb étkezési élményt nyújtanak, lehetővé téve az ízek hosszantartó élvezetét. Így nagyobb általános élvezeti értékkel bír egy péksütemény vagy pékáru. 

Egy másik példa a rágós textúrák népszerűsége mellett a klasszikus canelé. Ezt a tradícionális francia péksüteményt, mely ropogósra égett karamellhéjjal és rágós belsővel rendelkezik újragondolták a koreai pékségekben. Tölteléket adtak hozzá, hogy a textúráját és az ízét különlegesebbé tegyék. Ez a trend olyan pékségekbe is eljutott, mint a melbourne-i Kudo, ahol a töltött caneléket olyan különleges ízekben árulják, mint a pandan & taro, Ferrero Rocher, matcha és az őszibarackos-málnás jázmintea.

2. RÉTEGES textúra

Extra kényeztetés a finom rétegeknek köszönhetően

Létezik lenyűgözőbb érzés egy croissant félbetörésénél? Mikor az aranysárga külső megreped, és a vajas tészta végtelen rétegeit tárja fel. A réteges szerkezet vonzereje a finom rétegek textúrájában rejlik, amely könnyedén omlik a szábjan, amikor beleharapnak, és egyszerre többféle érzékszervi élményt okoz. Ez az egyedi textúra különleges kulináris élményt nyújt azáltal, hogy összetettebbé és intenzívebbé teszi az ízeket, miközben vizuális és fizikai tulajdonságaival az érzékszerveket is elbűvöli. Több rendkívül népszerű, hibrid péksütemény, illetve pékáru közös jellemzője, hogy a klasszikusokra, például a croissantra emlékeztető, réteges szerkezetű textúrát elevenít fel. 

Jelenleg a TikTok online közönség kedvence a hatalmas, 25 fontba kerülő XXL croissant. Philippe Conticini alkotása hatalmas méretének köszönhetően extrán rétegezett. A másik népszerű trend a lapos croissant vagy smashed croissant, amely eredetileg Koreából származik, de napjainkban már a tengeren túl is eljutott a híre. A nyers tésztát cukorral vonják be, és két tálca közé helyezik, hogy teljesen kilapuljon és egy ropogós, karamellizált bevonatot kapjon, amelyet aztán csokoládéba mártanak. Ezért a finomságért rajonganak a fogyasztók!

De a rétegesség nemcsak a croissantoknál népszerű. Ízletes pálmalevél formájú péksüteményeket is találhatunk olyan töltelékekkel, mint a bacon, sajt, pesto vagy karamellizált hagyma. A zöldhagymás palacsinta népszerűsége egy másik példa, csakúgy, mint a népszerű fejjel lefelé fordított leveles tésztáké. Ezen finomságok mindegyike elbűvöli a fogyasztókat a végtelen rétegek látványával. 

3. Kombinált textúra

Hibrid érzékszervi élmény

A hibrid pékáru önmagában is egy termékkategória, de a korábbi trendek általában a megjelenésre irányultak: gondoljunk a cruffinra, croffle-ra és a mochidonutra, melyek átalakítják a pékáru sajátos formáját. Napjainkban egyre nagyobb az érdeklődés az ellentétes textúrákat egyesítő, hibrid pékáruk iránt. 

Nézzük meg példaként az cookie croissantot vagy a ‘crookie-t’. Ez az innováció a croissant és a félig megsütött csokis keksz tésztájának kombinációjából jött létre. Egy réteges textúrájú croissant, amelyet omlós keksztésztával és ropogós csokidarabokkal töltöttek meg, és amelynek a tetejét egy ropogós keksz koronázza meg.

Ugyanez vonatkozik a Pizza Cupcake-re is, amely az Egyesült Államok szupermarketeiben lett megvásárolható, miután megjelent a Shark Tank című tévéműsorban. A sós finomságot „rétegzett, vajas tésztás” tulajdonságokkal írják le a termék csomagolásán, de a marketingkommunikációjában egy másik szempontra összpontosítanak a textúrát illetően: a szuper nyúló sajtra. Mindkét péksütemény több textúra kombinációjának az eredménye, amely kellemes és nem mindennapi kulináris élményt kínál a fogyasztók számára.

A MILLENIÁLOK A TEXTÚRÁT VÁSÁROLJÁK MEG

A különleges textúrájú kenyérnek, csokoládénak és cukrászsüteményeknek az elsődleges célcsoportja az ezredfordulós korosztály, amely ebben a tekintetben a leginkább kalandvágyó generáció. Az Innova Market Insights kutatása szerint a milleniálok 68%-a vallja úgy, hogy a textúra befolyásolja vásárlási döntéseit, szemben az átlagos 60%-kal. A textúráról általánosságban elmondható, hogy központi elem. A fogyasztók csaknem fele inkább az élelmiszerek textúrája, mintsem az összetevők listája iránt érdeklődik. Fordítson Ön is kiemelt figyelmet jövőbeli termékfejlesztései ropogósságára, rágósságára és rétegzettségére.

Taste Tomorrow

A Taste Tomorrow a világ egyik legnagyobb ökoszisztémája, mely a fogyasztók megértésér irányul a sütő-, cukrász- és csokoládéiparban. Folyamatos nyomon követést és mélyreható betekintést nyújt a helyi és globális fogyasztói magatartás, az attitűdök és választások terén. A kutatás eredményei rálátást biztosítanak a trendek alakulására, illetve segítségével újakat azonosíthatunk. Tudjon meg többet módszerünkről!

Ne maradjon le a legfrissebb iparágat érintő trendekről

Csatlakozzon több ezer pékség, cukrászda és csokoládészakértőhöz, akik a Taste Tomorrow-ból nyernek inspirációt. Ne maradjon le – lépjen velünk kapcsolatba az aktuális fogyasztói trendek, illetve preferenciák mélyrehatóbb megértéséért és használja fel ezt a tudást termékinnovációi létrehozásában!

Related Articles