Az innováció nem csak trendi kifejezés a sütő-, cukrász- és csokoládéipar dinamikusan változó piacán. Az izgalmas, új termékek és szolgáltatások kulcsfontosságúak a fogyasztók megnyeréséhez és a piaci versenyben maradáshoz.
A kialakuló trendek megértése és az azokhoz való alkalmazkodás a legfontosabb ahhoz, hogy a fogyasztók szemében relevánsak tudjunk maradni. Hogy ehhez segítséget nyújthassunk Önnek, a Taste Tomorrow kutatásunk által nyomon követjük az élelmiszeripart átalakító trendeket. Az alábbiakban összegyűjtöttük a 3 legfontosabb fejlesztést, amelyet érdemes szem előtt tartani az innovációs folyamataiban és az új termékek fejlesztése során.
A mesterséges intelligencia forradalmasítja az élelmiszeripart. Nem csak az olyan termékeket, mint például a Coca–Cola Y3000 italt, melynek íze és csomagolása AI által generált, hanem az ügyfélszolgálatokat és az adminisztrációs folyamatokat is. Léteznek már mesterséges intelligencia által működtetett üzletek, olyan AI-eszközök, amelyek segítenek előre jelezni az eladásokat, AI megoldások a rendelések felvételére, valamint mesterséges intelligencia-vezérelt alkalmazások, amelyek ösztönzik az értékesítést. Mindezek a lehetőségek egy kicsivel megkönnyítik a fogyasztók életét.
Az Aramark 24/7 Quick Eats üzlete a kanadai egyetem campusán hasonló megoldásokat alkalmaz. A nassolásra vágyó diákok, akik a vizsgákra készülnek, akár az éjszaka közepén is besétálhatnak a boltba, elvehetnek egy sütit, ezt követően pedig egyszerűen kisétálhatnak anélkül, hogy sorba kellene állniuk vagy rendezniük kellene a számlát. Ebben az innovatív pénztárgép nélküli üzletben nincs szükség még személyzetre sem. Ezen a példán keresztül betekinthetünk az élelmiszer-kiskereskedelem jövőjébe, ahol a kényelem és az innováció összetalálkozik.
Növekedést mutat azon fogyasztók száma, akik sokkal automatizáltabbá tennék az üzleteket: a 2018-ban a fogyasztók 35%-a, napjainkban már 42%-a gondolkodik erről pozitívan. A fogyasztói igény növekedésével egyidőben a mesterséges intelligencia forradalmasítja a vendéglátóipart és kiskereskedelmet, mindehhez korábban nem fogható kényelmet és személyre szabott élményeket kínálva.
Sok vendéglátóhely kísérletezik az AI technológiájával a márkával való kapcsolat erősítése és a vásárlói hűség növelése érdekében. A legfontosabb stratégia, amellyel elcsábítják a fogyasztókat, azok a személyre szabott ajánlatok, gondoljunk csak az exkluzív menükre, vagy egyszerűen egy kávéra és fánkra az ideális időben és helyen. A Starbucks sikeresen használja a mesterséges intelligenciát a látogatások gyakoriságának és az üzletekben elköltött összegek növelésére egy jól átgondolt jutalomprogram révén. Új tagok milliói csatlakoznak hónapról hónapra a kávézólánc programjához, hogy különleges ajánlatokat és jutalmakat szerezhessenek. Így a technológia alkalmazása mind a fogyasztó-, mind az üzlet számára előnyös.
A nem mindennapi együttműködések által létrejövő termékek piacra dobása felkelti a fogyasztók figyelmét, és növeli az iparági keresletet. Napjainkban népszerűek azok az együttműködések, amelyeket néhány éve még elképzelhetetlennek tartottunk. Együttműködés a McDonald's és egy szépségmárka között? Miért ne! ! Így most már olyan kellékeket is vásárolhatunk, amely egy sültkrumpli, illetve hamburger tematikájú műköröm készítéséhez alkalmas. A Fauchon macaron márka és a Heinz Tomato Ketchup közösen kiadott terméke, a TomaCaron minél merészebb, annál jobb. Ezek az együttműködések friss és izgalmas csavart adnak a hagyományos termékeknek, a fogyasztóknak pedig egyedi és egyben emlékezetes élményt kínálnak.
A gyakran igen limitált kollekciókat – mindössze 57 doboz ketchupos macaron volt elérhető –, úgy tűnik, az a régi jó mondás ihletett, miszerint nincs rossz reklám. A fogyasztók meghökkentése a legjobb módja annak, hogy megnyerhessük a közösségi média alkalmazások algoritmusait magunknak, és új közönségeket érhessünk el.
Ha egy másik márkával együtt dolgozik, úgy partnere követőtábora is felfigyelhet Önre. Így ezek a nem mindennapi együttműködések pozitív hatással lehetnek vállalkozására is. Ilyen például a brokkolival töltött Valentin-napi csokoládé, melyet a Tender Stems gyártó alkotott meg a Chococoval együttműködve. Ez az ötlet annyira megdöbbentő volt, hogy rengeteg sajtómegjelenést generált, melyet egy hétköznapi brokkoli termesztőnek nem lenne egyszerű elérni.
A pékségek és cukrászdák igyekeznek kínálatukat határait bővíteni, hogy felkeltsék fogyasztóik érdeklődését. A klasszikus pék- és cukrászsütemények hibrid változatai – akárcsak a cronut, cruffin és brookie – már kezd hétköznapivá válni. Jelenleg a fogyasztók még merészebb innovációk után kutatnak – az édes, illetve sós ízpárosítás és a hibrid megjelenés kombinációja után. Ezáltal már kettős innovációról is beszélhetünk.
A sós elemek alkalmazása összetettebbé teszi, és jobban kiemeli az édes ízt, gondoljunk csak a juharsziruppal átitatott szalonnás cupcake-re, a taco shell desszertre, a karamellizált hagymás foccaciára, mely körtével, gorgonzolával és forró, mézes fokhagymával van megbolondítva. A Dohnut London kifejlesztett egy olyan dagelt, ami egy sós fánk, krémsajttal és metélőhagymával töltve, Everything Bagel fűszerezéssel megszórva.
A Walk-On’s étteremlánc még magasabb szintre emelte ért el a hamburger és fánk kombinációját. Az új Beignet Cheeseburger Sliders egy édes, porcukorral meghintett, olajban sült tésztájú burger kézműves húspogácsával, szalonnával és olvasztott sajttal. Egy igazán merész sós-édes ízkombináció!
A Taste Tomorrow a világ egyik legnagyobb ökoszisztémája, mely a fogyasztók megértésér irányul a sütő-, cukrász- és csokoládéiparban. Folyamatos nyomon követést és mélyreható betekintést nyújt a helyi és globális fogyasztói magatartás, az attitűdök és választások terén. A kutatás eredményei rálátást biztosítanak a trendek alakulására, illetve segítségével újakat azonosíthatunk. Tudjon meg többet módszerünkről!
Csatlakozzon több ezer pékség, cukrászda és csokoládészakértőhöz, akik a Taste Tomorrow-ból nyernek inspirációt. Ne maradjon le – lépjen velünk kapcsolatba az aktuális fogyasztói trendek, illetve preferenciák mélyrehatóbb megértéséért és használja fel ezt a tudást termékinnovációi létrehozásában!