Általános szerződési feltételek

ÁSZF -  szállítási megállapodás

1.) A szállítási megállapodás létrejötte, tárgya, a megrendelés, a megrendeléssel járó kötelezettségek:

A szállítási megállapodás létrejötte:
A szállítási megállapodás akkor jön létre a Szállító és a Vevő között, ha a Vevő által leadott megrendelést a Szállító a teljesítés időpontjára (lásd 3. pont) visszaigazolja.

A szállítási megállapodás tárgya: A Vevő megrendelése alapján történő áruk szállítása. Az áruk megfelelnek a Magyar Élelmiszerkönyv vonatkozó előírásainak. A Szállító által szállított áruk minőségi bizonyítvánnyal és termék-specifikációval rendelkeznek, amelyek nem képezik jelen szállítási megállapodásrészét. A minőségi bizonyítványokat és termék-specifikációkat a Vevő igénye alapján a Szállító külön küldi meg Vevő részére.

A megrendelés: A megrendelést a Vevő telefonon, faxon, e-mailben, vagy a MyPuratos felületen adja le a Szállító részére, melyet a Szállító a megrendelés leadásával azonos módon igazol vissza a Vevő részére. Kivételt a MyPuratos felületen leadott rendelés jelent, amelyet Szállító minden esetben telefonon igazol vissza. A Szállító azonosító szám kiállításával igazolja, hogy a Vevő megrendelését elfogadta.  A Szállító által elfogadott megrendelés tartalmazza továbbá a dátumot, a teljesítés időpontját, a fizetés módját, a fizetési határidőt, és a szállítás módját is.

Átvételi kötelezettséggel járó megrendelés: A Vevő számára átvételi kötelezettséget jelent az a megrendelés, melynek értéke meghaladja az ötszázezer, 500.000,- forintot (ÁFA nélkül). Amennyiben egy átvételi kötelezettséggel járó megrendelés meghaladja az 1.000.000,- (egymillió) forintos értékhatárt (ÁFA nélkül), úgy a Szállító fenntartja magának azt a jogot, hogy a Vevőtől foglalót kérjen be.

Átvételi kötelezettség nélküli megrendelés: Az a megrendelés, melynek értéke nem haladja meg az ötszázezer, 500.000,- forintot (ÁFA nélkül).

A megrendelés lemondása: A Szállító által visszaigazolt, átvételi kötelezettséggel járó megrendelés Vevő által történő lemondása esetén a Vevő vállalja, hogy a megrendelés ellenértékét a Szállító számára hiánytalanul megfizeti és a megrendelt árut átveszi. A Szállító által visszaigazolt, átvételi kötelezettség nélküli megrendelést a Vevő minden jogkövetkezmény nélkül lemondhatja.

A megrendelés mennyiségének módosítása: A Szállító által visszaigazolt megrendelés Vevő általi mennyiségi módosításakor:                                                                       

a.) A visszaigazolt mennyiség csökkentése esetén a csökkenő rész a megrendelés lemondásának minősül, így az átvételi kötelezettséggel járó megrendelés esetén a csökkenő rész ellenértékét a Vevő a Szállító számára megfizeti, és az árut átveszi.

b.) A visszaigazolt mennyiség növelése esetén a növekmény új megrendelésnek minősül.

2.) Árak: Raktári árak (ÁFA nélkül), a teljesítés napján érvényben lévő Szállítói árak alapján. A Szállító az árváltozás jogát külön értesítési kötelezettség nélkül fenntartja!

A MyPuratos felületen leadott rendelések esetében: raktári árak (ÁFA nélkül), a rendelés leadásának napján érvényben lévő Szállítói árak alapján.

3.) Teljesítés időpontja, tulajdonjog: A teljesítés időpontja az a visszaigazolt szállítási időpont (dátum), amikor a Szállító vállalja, hogy a Vevő által megrendelt árut a Vevő birtokába adja. A Szállító a beérkező megrendeléseket raktárkészlete függvényében igazolja vissza, így a Vevő által leadott megrendelések legkorábbi teljesítési időpontja az azonnali, a legkésőbbi pedig a megrendelés dátumát követő 40. nap. Ha azonban a Vevő egyedi igénye alapján kerül sor termék gyártására, akkor a teljesítés időpontja külön megegyezés tárgyát képezi. A tulajdonjog az áru birtokbavételekor száll át a Vevőre.

A teljesítés időpontjának módosítása: Az átvételi kötelezettséggel járó megrendelések visszaigazolt teljesítési időpontjának a Vevő által 5 munkanapot meghaladó módosítása esetén a Szállító raktározási díjat számít fel. A raktározási díj mértéke 1 forint / kg / nap (ÁFA nélkül). Az átvételi kötelezettség nélküli megrendelések visszaigazolt teljesítési időpontjának a Vevő által 5 munkanapot meghaladó módosítása esetén a szállítási megállapodás minden jogkövetkezmény nélkül érvényét veszti és a megrendelés a Vevő külön értesítése nélkül más vevők részére kerül értékesítésre.

4.) Teljesítés helye, a kockázat és a felelősség: A teljesítés helye az a földrajzi hely, ameddig a Szállító, és ahonnan a Vevő viseli a kockázatot. Raktári kiadás esetén: a Szállító bármely Magyarországon található raktára, rámpára rakva. Túrajárat, körzeti szállítás és sürgősségi szállítás esetén: a Vevő jelen szállítási megállapodásban meghatározott szállítási címei rámpára rakva. Ha a leszállított áru mennyisége 300 kg felett van, akkor a teljesítés helye a szállító jármű platója, mely esetben targoncáról és a rakodást segítő személyzetről a Vevő gondoskodik. A teljesítés helye előtt bekövetkezett árukár esetén a kockázat és a felelősség a Szállítót, a teljesítés helye után bekövetkezett árukár esetén a kockázat és a felelősség a Vevőt terheli.

5.) Szállítás módja, szállítási költségek:

Raktári kiadás: A hét minden munkanapján: reggel 08.00 és 14.00 között.

Körzeti szállítás: Budapesten, Budaörsön, Budakeszin, Érden, Diósdon és Törökbálinton, a hét minden munkanapján közlekedik, és a Vevőnek a szállítás napjára visszaigazolt megrendeléseit, a Vevő által megjelölt szállítási címekre szállítja. A szállítás és egyéb kapcsolódó költségek a Szállítót terhelik, ha a Vevő által megjelölt szállítási címekre leadott megrendelések szállítási címenkénti értéke eléri a szállítás napján érvényben lévő árlistán szereplő költségmentes szállítás értékhatárát. A hét egy adott munkanapján 16.00 óráig beérkező megrendelések kiszállításai legkorábban az adott munkanapot követő munkanapon történhet.

Túrajárat: A hét egy adott munkanapján (túranap), kijelölt útvonalon közlekedik és a Vevőnek a túranapra visszaigazolt megrendeléseit a Vevő által megjelölt szállítási címekre szállítja. A szállítási és egyéb kapcsolódó költségek a Szállítót terhelik, ha a Vevő által megjelölt szállítási címekre leadott megrendelések szállítási címenkénti értéke eléri a szállítás napján érvényben lévő árlistán szereplő költségmentes szállítás értékhatárát. Megrendelést a járat indulása előtt 1 munkanappal reggel 10.00 óráig fogad el a Szállító.

Sürgősségi szállítás: A hét bármely munkanapján a Szállító vállalja, hogy a 12.00 óráig beérkező megrendeléseket a következő munkanapon a Vevő telephelyére szállítja. A szállítási és egyéb kapcsolódó költségek a Vevőt terhelik.

6.) Fizetés módja: Készpénz, külön szállítási megállapodás esetén átutalás.

7.) Fizetési határidő: Fizetési határidő az a naptári nap, amikor a Szállító által kibocsátott számlán szereplő fizetendő összegnek legkésőbb meg kell jelennie a Szállító bankszámláján, vagy házi pénztárában függetlenül attól, hogy a Vevő a számlát kézhez kapta-e, vagy sem, mert a teljesítésnél az áruk átadása-átvétele proforma számla-szállítólevél alapján történik.

8.) Késedelmes fizetés: Késedelmes fizetés esetén, külön értesítés nélkül, késedelmi kamat kerül felszámításra. A késedelmi kamat mértéke a 2003. évi XVI. tv. 29.§ (2) bekezdése alapján kerül kiszámításra.

9.) Szállítási reklamáció – kártérítés: Szállításból fakadó reklamációt a teljesítéstől számított 15 naptári napon belül fogad el a Szállító. A reklamációt írásban kell benyújtani a Szállítónál. Egy adott teljesítéshez kapcsolódó elfogadott reklamáció esetén a Szállító a Vevő kárát megtéríti. A kártérítés maximális mértéke a teljesítéshez kapcsolódó szállítói számla ÁFA nélküli értéke lehet.

10.) Az áruk minőség-megőrzési időtartamának lejárati dátuma: A csomagoláson, és a szállítólevélen van feltüntetve. Amennyiben a Vevő a leszállított árukra vonatkozó tárolási előírásokat betartotta, úgy a Szállító a lejárati dátumig garantálja a minőséget. Minőségi reklamáció esetén, az előírt tárolási feltételek bizonyítása, különös tekintettel a tárolási hőmérséklet folyamatos betartására a Vevő kötelezettsége. Elfogadott reklamáció esetén a Szállító a Vevő Kárát megtéríti. A kártérítés maximális mértéke a teljesítéshez kapcsolódó szállítói számla ÁFA nélküli értéke lehet. A reklamációt írásban kell benyújtani a Szállítónál.

11.) Göngyöleg: Raklapon történő áruátadás esetén a Szállító a raklapokért díjat nem számít fel, ezért azt visszavenni nem köteles.

12.) Vitás esetek: Jogi vita esetén felmerülő költségek a bíróság határozatának megfelelően kerülnek felosztásra.

13.) Illetékesség: A Szállító és a Vevő között felmerülő jogi vitát eldöntő eljárás lefolytatására a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Állandó Választott Bíróság kizárólagosan illetékes.

14.) Érvényesség: Ellenkező megállapodás hiányában a SZÁLLÍTÁSI MEGÁLLAPODÁS, a megrendelésen szereplő áruk átvételekor, a Vevőnek (vagy képviselőjének) a leszállított árukhoz kapcsolódó szállítólevélen tett aláírásával lép érvénybe.