23 szept. 2025
A Puratos, a sütőipari, cukrászati és csokoládétermékek gyártásának globális vezetője új szintre emelte a fogyasztói kutatást: Magyarországra érkezett a Sensobus, az innovatív mobil laboratórium, amely közvetlenül a vásárlók körében méri fel a fogyasztók ízlését és a vásárlási szokásokat.
A Sensobus két kiemelt helyszínen – a budaörsi Auchan és az érdi Interspar áruházaknál – állomásozott, ahol a fogyasztók a bevásárlás közvetlen közelében vehettek részt a kutatásban. A négynapos esemény során összesen 703 válaszadó osztotta meg véleményét.
„Nagy öröm számunkra, hogy az Auchan és a Spar együttműködésével megvalósíthattuk ezt a projektet. Célunk, hogy a helyi piacok sajátosságait mélyebben megértsük, és az így nyert adatok alapján fejlesszük termékeinket. A Sensobus lehetőséget ad arra, hogy közvetlenül a fogyasztóktól szerezzünk visszajelzést, ami üzleti stratégiánk alapját képezi” – mondta Erős Bianka, a Puratos marketing munkatársa.
A kutatás során a résztvevők négy termékkategóriát kóstolhattak meg – kalácsot, kiflit, croissant-t és pogácsát –, amelyek háromféle zsiradékkal készültek: vajjal, margarinnal és Mimetic 32-vel, a Puratos innovatív zsiradékmegoldásával. Az értékelés elsődleges szempontjai az íz, a textúra és a megjelenés voltak.
Az eredmények alapján a frissesség és az íz minden termékkategóriában a legfontosabb vásárlási szempontnak bizonyult. A croissant esetében mutatkoztak meg leginkább az érzékszervi vizsgálat során az egyes zsiradékok közötti eltérések, ami azzal magyarázható, hogy ennél a terméknél a legmagasabb a zsiradék aránya. A fogyasztók többsége vajas és enyhén édes ízjegyeket érzékelt, míg az állag tekintetében a puhaság, könnyedség és nyitott bélzet voltak a leginkább fontosnak tartott tulajdonságok.
A kutatás során a Mimetic 32-vel készült croissant bizonyult a legjobbnak az íz és frissesség szempontjából is. A Mimetic 32 így megbízható alternatívaként szolgál, amely prémium minőségű késztermékek előállítását teszi lehetővé – különösen olyan esetekben, ahol a vaj érzékelhetősége alacsony, és az árérzékenység magas.
A Puratos több mint 100 országban jelen lévő globális vállalat, a kutatás eredményeit a helyi fogyasztói preferenciák mélyebb megértésére és a termékportfólió célzott fejlesztésére használja fel. További információért kérjük, lépjen velünk kapcsolatba.