A jelenlegi körülmények hatására a fogyasztói magatartás és az igények gyorsan változnak.
Ez különösen igaz az élelmiszeripari termékek keresletére. A koronavírus miatt kialakult helyzet megköveteli a vállalkozásoktól azt, hogy újszerű üzleti megoldásokat fejlesszenek ki. Ebben a cikkben találhat olyan szempontokat, amelyeket figyelembe vehet az üzleti tevékenységének átszervezése során.
Változtassa meg nyitvatartási idejét
Komoly kihívást jelent a jelenlegi szituációban az, hogy eleget tudjon tenni üzlethelységében a nyitva tartás teljes ideje alatt a megnövekedett higiéniai elvárásoknak és a készletek is a megfelelő mennyiségben álljanak rendelkezésre.
Ütemezze át a nyitvatartási idejét úgy, hogy biztosan elegendő idő jusson a higiéniai előírásoknak megfelelő alapos takarításra és a készletek feltöltésére is.
Vizsgálja felül az eladni kívánt termékek körét
Vegye figyelembe, hogyan változott a vásárlóinak magatartása a járvány kitörése óta és ennek megfelelően alakítsa át a termékválasztékát. Gondolja át, hogy mely változtatások valósíthatók meg és milyen módon lehetne az új igényeket kielégíteni.
A célzott vevői igények kielégítése és a szolgáltatás folyamatos fenntarthatósága érdekében szükséges lehet a termékválaszték leszűkítése.
Alakítson ki hűségprogramot
A visszatérő vevők biztos forgalmat jelentenek, éppen ezért érdemes megterveznie a hűségprogram mechanizmusát. Hogy még vonzóbb legyen a vásárlói számára, kínáljon valamilyen ösztönzőt is. Ez lehet akár kedvezmény vagy ingyenes termék a hűségpontok beváltásakor.
Tegye lehetővé a vásárlói számára a rendelést elvitelre személyes átvétellel vagy házhozszállítással. Amellett, hogy ezáltal vásárlóit nonstop kiszolgálhatja, az online rendelésfelvétel hatékonyabbá teszi a beérkezett igények feldolgozását és azok mind teljesebb kielégítését.
A rendelési szám megadásával a vásárlók egy adott időpontban vehetik fel a csomagjukat, a fizetés pedig elektronikusan történik. A vásárlás így higiéniai szempontból nagyobb biztonságot ad és a sorbaállás is elkerülhető vele.
Amennyiben házhozszállítást kínál, vizsgálja felül az egészségügyi és biztonsági intézkedéseit és tájékoztassa erről a vásárlóit is.
Előírhatja, hogy a futár ne léphessen be az ajtón és a csomagot hagyja a bejárat előtt.
Legyen nyílt és őszinte
Rendkívül bizonytalan időket élünk, ami aggodalomra adhat okot. Segíthet a vásárlóinak azzal, ha nyílt és őszinte a kommunikációja. Most még inkább elengedhetetlen, hogy vásárlói helyébe képzelve magát megértse, hogy milyen jellegű információkra van szükségük, például:
Tartsa a kapcsolatot
A közösségi távolságtartás miatt csökken a személyes kontaktusok száma, ezért más módot kell találnia arra, hogy kapcsolatba lépjen a vásárlóival. Azért, hogy megfelelő tájékoztatást kaphassanak az ügyfelek, győződjön meg arról, hogy a vállalati weboldala és a Facebook oldala rendszeresen frissül.
Legyen nyitott az ügyfelek kérdéseire és ötleteire, ehhez használhatja a WhatsApp for Business vagy Facebook live alkalmazásokat. Ha emellett dönt, akkor figyeljen oda, hogy az üzenetekre megfelelő módon reagáljon.
Természetesen Ön és munkatársai ismerik legjobban az ügyfeleiket. Ötleteljen együtt csapatával, hiszen a kreatív megoldások segíthetnek az új helyzethez való alkalmazkodásban. Kérjük, hogy ötleteit ossza meg Velünk is, hogy frissíthessük ezt a listát. #sharingiscaring
Ahogy mindenki másnak, úgy a Puratos dolgozóinak is nagymértékben befolyásolja a munkáját és a mindennapi életét a koronavírus miatt kialakult krízishelyzet.
Szeretnénk biztosítani arról, hogy minden szükséges lépést megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk Önt és minimalizáljuk az üzletmenetére gyakorolt esetleges kedvezőtlen hatást.
Ha bármilyen kérdése adódna, akkor kérjük, hogy lépjen kapcsolatba a termékszakértőjével.
Ezt a cikket a jelenleg rendelkezésre álló információk alapján készítettük és folyamatosan frissítjük.
Ha bármilyen észrevétele van, akkor kérjük, hogy írja meg az office@puratos.hu e-mailcímre.