Innovatív megoldásokkal segítünk a költségek csökkentésében

17 nov. 2022

Elkötelezettségeink
Kutatás-fejlesztés
Szolgáltatások

A legutóbbi (2022 áprilisi) Taste Tomorrow fogyasztói kutatásunk szerint az emberek 96%-át aggasztja az infláció, a növekvő árak, valamint ezek együttes, háztartási kiadásaikra gyakorolt hatása. Kifejezetten az élelmiszerárak növekedése a 3 leginkább aggasztó probléma egyike a fogyasztók számára.

Kutatásainkból kiderül az is, hogy a fogyasztók 56%-a várhatóan még nagyobb figyelmet fog fordítani a termékek árára. Éppen ezért fontos, hogy az áremelkedéseket szem előtt tartva Ön is olyan megoldásokat vezessen be, amelyekkel a vásárlói segítségére lehet. 

A közelmúltban világszerte történt események miatt számos iparág olyan kihívásokkal néz szembe, amelyekkel korábban soha nem találkozott. A sütő-, cukrász- és csokoládéiparban ezek az események mind kihatással vannak az alapanyagok elérhetőségére, a nyersanyagok árára és egyes hozzávalók beszerzésének logisztikájára.


A Puratosnál büszkék vagyunk arra, hogy innovatív megoldásokat kínálunk. Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ügyfeleink segítségére legyünk a terhek enyhítésében - legyen szó alternatív, alacsonyabb költségű alapanyagokról, általános tanácsadásról, vagy az ügyfelek felé tett áremeléssel kapcsolatos kommunikációról. Célunk, hogy teljes átláthatóságot biztosítsunk ebben az időszakban is.  Jelen vagyunk, hogy segíthessünk! 

KÖLTSÉGCSÖKKENTÉS ALTERNATÍV ALAPANYAGOKKAL

Az alapanyagok ára folyamatosan növekszik és néhányuk beszerzése egyre nehezebbé válik a kialakult ellátási lánc problémák miatt. És bár számos kulcsfontosságú alapanyag ára drasztikusan emelkedik, tagadhatatlanul szükség van ezekre az alapanyagokra - de nem szabad, hogy az ár a megfizethetőség rovására menjen.

A Puratosnál a költségek csökkentésére összpontosítunk azáltal, hogy alternatív alapanyagokat kínálunk anélkül, hogy az ízt vagy a minőséget befolyásolnánk. 

Néhány ezek közül az alapanyagok közül: 

  • Sunset Glaze
  • Üzemkész felületi fény a tojás helyettesítésére. Gazdaságos, egyszerűen tárolható, könnyen kezelhető termék, ecsettel vagy szórópisztollyal felvihető sütés előtt vagy után. A tojáshoz képest minőségét hosszabb ideig megőrzi (9 hónap) és vékonyabb rétegben is elegendő felvinni a felületre. Ráadásul használatával nincs több tojáshéj és nincs tojástisztítási költség.
  • Mimetic
  • Egyedülálló, 100% Plant based (növényi alapú) speciális zsiradék, melynek felhasználásával ínycsiklandozó pék- és cukrászsütemények készíthetőek. A késztermék ízélményben a vajhoz hasonló, azonban annál sokkal könnyebben kezelhető, mindemellett az ár-érték aránya is kitűnő a vajhoz képest.
  • Intens megoldások
  • A gyorsaság és a rugalmasság soha nem volt még ilyen fontos a sütőipari termékfejlesztések során. Az Intens megoldások a tészta vagy a késztermék egy adott funkcióját javítják, és lehetővé teszik, hogy gyorsan és rugalmasan hozzon létre új sütőipari termékeket. Minden Intens termék egy-egy meghatározott területre összpontosít, pl. a tészta reológiája, textúrája, tápérték adatai, vagy akár a költségcsökkentés. Az innovatív Intens Puraslim  adalékanyagunk használatával a gyártás költséghatékonyabb, miközben a késztermékek rendkívül ízletesek és frissek maradnak. Az Intens Puraslim hozzáadásával készült kenyér kevesebb kalóriát és kevesebb (telített) zsírt tartalmaz. Az Intens Soft&Fine  összetevőnk mindenféle zsiradékkal (pl. vaj, margarin, olajok) használható. Mentes az „E” -számos összetevőktől és költséghatékony megoldást kínál a piacon lévő alternatívákkal szemben (mint például a lipázok, a teljes zsírtartalmú szójaliszt és a monogliceridek). Finomabb szerkezetet és hosszabb puhaságot biztosít az eltarthatósági idő alatt olyan pékáruk esetében, mint a toast kenyér, hamburger zsemle, croissant, fánk, briós és kalács. A Természet inspirálta alapanyagaink közül az Intens Gluten Replacement  olyan megoldást kínál, amely fagyasztott vagy napi termékek esetében a technológia kihívások megoldására alkalmazott glutén alkalmazásának költséghatékony és egyben Clean(er) Label alternatívája lehet.

Tanácsok a költségek csökkentésére

Amellett, hogy néhány alapanyag megváltoztatásával csökkentheti költségeit anélkül, hogy ez a késztermékek ízének és minőségének rovására menne, összeállítottunk egy praktikus listát, amely segítheti csökkenteni a napi kiadásait.

1. Kísérje figyelemmel kiadásait

A tudás hatalom. Vállalkozásként jó, ha pontosan tudja, mire fordítja az anyagiakat. Ezen a tudatosságon keresztül ismerheti fel, melyek azok a bizonyos dolgok, melyeken változtatni szükséges, hogy költségeit csökkenteni tudja.

Például egy összetevőből folyamatosan túl sokat vásárol? Vagy egész nap egy olyan berendezést használ, amelyet elég lenne csak egy órára működtetni? Néhány ilyen költség apróságnak tűnhet, de folyamatosan összeadódva már komoly összeget tesznek ki. Végezzen tehát mélyreható vizsgálatot a kiadásaival kapcsolatban és kísérje figyelemmel, mi az, amire valóban szüksége van.  

2. Csökkentse az élelmiszerpazarlást

Az élelmiszerpazarlás jelentős költséget jelent. Könnyen belefuthatunk abba, hogy elszámoljuk magunkat és ezáltal a megrendelés során több alapanyag kerül a listára, mint amennyi ténylegesen szükséges lenne. Azt javasoljuk, hogy törekedjen csak annyit rendelni, amennyire szüksége van. Ezáltal az anyagiakon is spórolhat és a bolygónak is jót tesz.

3. Ügyeljen a pontos mennyiségekre

Elsőre talán nem is gondolná, de a mérleg rendszeres használatával is sokat spórolhat. Ha minden termékhez pontosan méri ki a hozzávalókat, az segítségére lehet az élelmiszerpazarlás csökkentésében, mivel pontosan tudni fogja, hogy az egyes alapanyagokból mennyi szükséges, és a technológiai folyamat során minimális hiba léphet csak fel. Ha a hozzávalókról és a pontos mennyiségekről receptkártyákat is készít, az segítséget nyújthat abban az esetben, amikor új munkavállalók csatlakoznak csapatához: ők ahelyett, hogy találgatnának és túl sokat használnának egy-egy alapanyagból, pontosan tudni fogják, hogy mit kell tenniük és miből mennyit kell használniuk.  

4. Figyeljen az energiafogyasztásra

Az energiaárak folyamatos emelkedése miatt elengedhetetlen, hogy odafigyeljünk az energiafogyasztásra! A megfelelő elhelyezéssel, hőmérséklettel, napi használattal és karbantartással jelentősen csökkentheti hűtőszekrénye és fagyasztója energiafogyasztását.

  • Gondoskodjon arról, hogy készülékei megfelelő szellőzéssel rendelkezzenek (különösen, ha beépítettek), hogy elkerülje a túlmelegedés miatti meghibásodásokat és a túl nagy energiafogyasztást.
  • Helyezze hűtőszekrényét vagy fagyasztóját a lehető leghűvösebb helyre, távol minden hőforrástól (pl. sütő, radiátor, közvetlen napfény).
  • Rendszeresen porolja le és tisztítsa meg puha kefével a készülék hátulján található ventilátor lapátjait
  • Törekedjen arra, hogy a készülékek ajtaját a lehető legkevesebb ideig hagyja csak nyitva.
  • Évente legalább egyszer olvassza le a fagyasztót, vagy gyakrabban, ha jég képződik rajta. Már 2 mm jéggel is akár 10%-kal több energiát fogyaszt a készülék. 

Áremelések közlése az ügyfelekkel 

A "költségnövekedés" soha nem az a kifejezés, amit bárki is hallani szeretne, de ezekben az időkben nem sokat tehetünk azért, hogy elkerüljük ezeket. Fontos azonban az ezzel kapcsolatos kommunikáció – véleményünk szerint jobb erről tájékoztatást adni, mintha egyáltalán nem vennénk tudomást róla.

Legfrissebb(2022. áprilisi) Taste Tomorrow fogyasztói kutatásunk kimutatta, hogy a bizalom és a minőség továbbra is rendkívül fontos a vásárlók számára. Az Ön munkája és szakértelme az, amiért a fogyasztók hajlandóak visszatérni. Így a teljes átláthatósággal és az állandó költségnövekedéssel kapcsolatos aggodalmak kiküszöbölésével megőrizheti a bizalmat Ön és a vásárlói között. A megnövekedett költségek közlése azt is lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy felmérjék a háztartási kiadásaikat és számoljanak az esetleges extra kiadásokkal, azonnal megszüntetve az ismeretlenséggel kapcsolatos aggodalmakat.

Az alábbiakban talál néhány hasznos tanácsot, hogy megkönnyítsük a kommunikációt az Ön számára:

  1. Tájékoztassa munkatársait- hogy mindenki tudja, mi történik, magyarázza el csapatának a költségnövekedés okait. Így mindenki naprakész lesz és ha bárki őket kérdezné Ön helyett, akkor ők is a pontos okokat fogják tudni közölni.
  2. Magyarázza el ez okokat - ha vásárlói tudják, miért növekedtek költségei, nagyobb valószínűséggel fogják megérteni. Mindenünk a tudás, és az emberek azt akarják érezni, hogy tudják, mi miért történik, és ez hogyan érinti őket. Ön adhatja meg számukra az információt, amely nyugalmat biztosít.
  3.  Lépjen közvetlenül kapcsolatba ügyfeleivel - ahelyett, hogy hirdetményt vagy üzenetet helyezne el. Ez a személyes megközelítés lehetővé teszi számukra, hogy bármilyen kérdést feltehessenek, és azt az érzést kelti bennük, hogy nem kerüli el az ezzel kapcsolatos kommunikációt és nem veszi félvállról a történeseket. 

Ha szeretne többet megtudni arról, hogyan segíthetünk Önnek és vállalkozásának optimális szinten tartani költségeit, valamint alkalmazkodni a nehéz piaci körülményekhez, lépjen kapcsolatba velünk még ma , és dolgozzunk együtt a megoldáson.