Kína: A pékségekkel kapcsolatos fogyasztói elvárások alakulása a koronavírus-járvány lecsengése után

A koronavírus-járvány kitörése hatással volt a fogyasztók mindennapjaira, megváltoztatva életmódjukat, étkezési és vásárlási szokásaikat. A Puratos világszerte fogyasztói felméréseket végez annak érdekében, hogy jobban megérthesse a fogyasztók magatartásának változását és a jövőbeli trendek előrejelzésével segíthessen ügyfeleinek a koronavírus-járvány lecsengése utáni időszakban a megváltozott fogyasztói igényekhez való alkalmazkodásban és a fejlesztés irányainak meghatározásában. 

A kínai fogyasztók tapasztalhatták meg először azt, hogy milyen az élet a lezárások fokozatos feloldása után. A Puratos ezért április végén úgy döntött, hogy Kínában kezdi el a kutatását a sütőipari termékekkel kapcsolatos igények alakulásáról.

Magasabb fokú higiénia

A kínai fogyasztók aggódnak az egészségük miatt és keresik a higiéniai szempontból megbízható termékeket. Nem meglepő, hogy az egészség, a frissesség és az íz mellett a higiénia is kulcsfontosságú vásárlási kritériummá vált a sütőipari termékek vásárlása során. Az üzleteknek és éttermeknek új higiéniai protokollok bevezetésével kell visszaszerezniük a vásárlók bizalmát mind az ügyfelek, mind az alkalmazottak biztonságának megőrzése érdekében.

Befutó termékek

A termékek iránti preferenciák folyamatosan változnak és egyre nagyobb az érdeklődés az olyan termékek iránt, amelyek:
  • Egészségesek és erősítik az immunrendszert. A fogyasztók egyre inkább az olyan pékárukat keresik, amely rostban gazdagok, magokat és gyümölcsöket tartalmaznak, illetve az olyan cukrászsüteményeket, amelyek csökkentett zsír- és cukortartalmúak. 
  • Frissen csomagoltak és 1-2 napos lejárati idővel rendelkeznek. A fogyasztók szerint a csomagolás nélküli termékek kevésbé megbízhatóak.
  • Élvezetet nyújtanak, az édes pékárukra jutalomként tekintenek, amivel enyhíthetik a hétköznapok okozta stresszt.
  • Helyiek, mert megbízhatóbbnak tekintik.
  • Megfizethetők, mivel a családok többsége pénzügyi veszteségekre számít a válság következtében és ezáltal több figyelmet fordít az élelmiszerkiadásokra.

Befutó értékesítési csatornák

A vásárlási magatartás csatorna szerint is változik, ezek közül kettő valószínűleg az átlag feletti teljesítményt fog nyújtani a válság után.

  • Az online vásárlások száma jelentősen növekedett a válság alatt, és várhatóan még tovább fog növekedni. A fogyasztók új vásárlási rutinokat alakítanak ki, mivel biztonságosabbnak gondolják a fizikai kontaktusok nélküli vásárlást.
  • Higiéniai és élelmiszerbiztonsági szempontból a kézműves pékségek számítanak Kínában a legmegbízhatóbbnak.

Otthonsütés

A lezárások idején otthon maradt kínai fogyasztók 68%-a sütött otthon és 95%-a tervezi a jövőben is, hogy ugyanennyit vagy még többet fog otthon sütni. Az előnyök egyértelműek: az otthoni sütés egészségesebbnek tekinthető, nagyszerű családi időtöltés és higiéniai szempontból is jobban kontrollálható.

Maradjon velünk, ha szeretne a fogyasztókról további betekintéseket kapni 

Az elkövetkező hetekben és hónapokban folytatjuk a sütőiparral kapcsolatos helyi és globális trendek elemzését.

Ha bármilyen kérdése adódna, akkor kérjük, hogy lépjen kapcsolatba a termékszakértőjével.

További információk arról, hogy a Puratos mit tesz a koronavírus további terjedésének megelőzése érdekében

Megosztunk Önnel pár cikket, hogy segítsünk ebben a kihívásokkal teli időszakban.  

További cikkek a weboldalunkon.