Hogyan alkalmazkodnak a sütő-, a cukrász- és az édesipar szereplői a koronavírus-járvány miatt kialakult krízishelyzethez

Szigorú higiéniai intézkedések, gyorsan változó fogyasztói igények és bizonytalan üzleti körülmények: Hogyan reagálnak a sütő-, a cukrász- és az édesipar szereplői a koronavírusra? Ez a cikk számos példát mutat a nagyvilágból.

Üzlet a megszokottak szerint

A legjobb, amit tehet az, hogyha megtartja a már kialakult rutinokat. Ez megnyugtatóan hathat az alkalmazottaira és így jobban tudnak majd a munkára összpontosítani. Az ügyfeleknek is kényelmes, ha a helyi pékségükben a megszokott termékeket meg tudják vásárolni.  

  •  A német Zeit Für Brot  törekszik a biztonsági előírások betartására a kézműves pékáru értékesítésekor és hangsúlyozza a közösségi távolságtartás szükségességét, arra bíztatva az embereket, hogy tartsák be a legalább 1,5 méter távolságot, ügyeljenek a padlóra ragasztott jelölésekre és kerüljék a készpénzes fizetést.

  • A Facebookon az amerikai Bakery Nouveau megosztotta a ‘Cleaning Song’ című dalt, amit a csapatuk közösen talált ki azért, hogy felhívja a figyelmet a higiéniai szabályok betartására. 

Online rendelés a közösségi távolságtartás érdekében

Az ügyfelek bármikor leadhatják online a rendeléseiket és akár többféle átvételi mód közül is választhatnak. Ezenkívül megkönnyíti a megrendelések feldolgozását is és az ügyfelek igényeinek mind teljesebb kielégítését. 

  • A családi tulajdonban lévő ausztrál Coogee Beach Bakery ingyenes házhozszállítást kínál azoknak, akik nem szeretnék vagy nem tudják elhagyni az otthonukat. Az egészségügyi dolgozók részére pedig ingyen kávét és kenyeret biztosítanak.  
  • A belga Bakkerij Carl a helyzethez alkalmazkodva változtatott azon, ahogy kiszolgálja az ügyfeleit. Elérhetővé tette a Drive-through szolgáltatást az online rendelési felületen, azért hogy a vásárlónak ki se kelljen szállnia az autóból a rendelés átvételéhez.
  •  Az alkalmazottak és az ügyfelek egészségének, valamint a dolgozóik megélhetésének biztosítása érdekében a Dominique Ansel Bakery csak elvitelre vagy házhozszállítással vállal online megrendeléseket két New York-i pékségében. Ezentúl az elviteles rendelések esetén limitálják azoknak a létszámát, akik egyszerre a boltban tartózkodhatnak. 
  • A belga Anton édességboltnak be kellett zárnia a legforgalmasabb időszakban. A húsvéti tojások és nyuszik felhalmozódtak, mire a tulajdonos úgy döntött, hogy egymaga maszkot és kesztyűt viselve elkezdi kiszállítani őket.

A termékkínálat és a szolgáltatások körének átalakítása

Több vállalkozó minimalizálja a termékválasztékát működésének fenntartása érdekében. De úgy tűnik, hogy a koronavírus egyeseket a kreativitásra ösztönöz.

  • A San Francisco-i BUTTER& pékség ‘karantén tortákat’  készített és ez megmentette a vállalkozásukat. A tortákat olyan üzenetekkel dekorálták, mint például ‘mosd meg a kezed’ és ‘ne érj hozzá az arcodhoz’. 

  • A vitetnámi ABC Bakery üzlete virágzik a pink kenyereknek köszönhetően, ami abból a sok tonnányi sárkánygyümölcsből készült, amit egyébként ki kellett volna dobni a megváltozott kereskedelmi szabályozások miatt. 
  • A visszamondott rendelésekre úgy reagált a holland Zoet. cukrászda, hogy elkezdett az interneten ingyenes tortakészítő kurzusokat tartani. Sőt, még a szükséges alapanyagokat is elküldi hozzá. Követi az olasz Davide Longoni Panificio példáját, aki megosztja a házi készítésű kenyérnek a tudományát az őt követő közösséggel.

 

Bezárás

Sajnálatos módon néhány vállalkozásnak nincs más lehetősége, mint az, hogy teljesen felfüggessze az üzleti tevékenységét.

Reméljük, hogy a boltok bezárása elősegíti a koronavírusgörbe ellaposodását, hamarosan újból kinyithatnak majd és folytathatják a magas minőségű kenyerek, cukrászsütemények és csokoládék készítését. 

További információk arról, hogy a Puratos mit tesz a koronavírus további terjedésének megelőzése érdekében

Ahogy mindenki másnak, úgy a Puratos dolgozóinak is nagymértékben befolyásolja a munkáját és a mindennapi életét a koronavírus miatt kialakult krízishelyzet.

Szeretnénk biztosítani arról, hogy minden szükséges lépést megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk Önt és minimalizáljuk az üzletmenetére gyakorolt esetleges kedvezőtlen hatást.

Megosztunk Önnel pár cikket, hogy segítsünk ebben a kihívásokkal teli időszakban.  

Ha bármilyen kérdése adódna, akkor kérjük, hogy lépjen kapcsolatba a termékszakértőjével.

Ezt a cikket a jelenleg rendelkezésre álló információk alapján készítettük és folyamatosan frissítjük.

Van több ötlete?

Ha bármilyen ötlete vagy egyéb észrevétele van, akkor kérjük, hogy írja meg az office@puratos.hu e-mailcímre.